hottast i stan

Tyvärr med en negativ klang idag... Satt hopkrupen i soffan halva kvällen igår med en tjock filt och frös medan familjen satt med svetten rinnandes från pannan. YES, febern har anlänt. Tänkte att det nog lägger sig över natten (som för övrigt inte var gick helt smärtfritt då jag somnade och vaknade om vart annat, och ryggen idag känns rätt öm...) men tji fick jag. Började denna måndag med en försovning och kom inte till jobbet för ens halv 9, bra emmy. Detta betydde att jag var tvungen att sitta kvar till klockan 5 för att få ihop mina åtta dagstimmar. Kändes ännu bättre. Plågade mig igenom förmiddagen och klarade lunchen, sen blev jag nästan utknuffad från kontoret av min boss för att jag skulle åka hem och vila. Fan tänkte jag, pengarna dååå?? hehe, typiskt mig. Men LISTEN UP; får betalt för hela dagen anyway såå, här ligger jag och får betalt för att chilla. Eller chilla, vad nice jag fick det att låta där... jag ligger i soffan och snörvlar och fryser medan solen skiner utanför fönstret och jag mycket hellre hade velat ligga ute i solen och njutit av livet. Men men, vilar stenhårt idag och jobbar asbra imorgon så kanske jag kan avsluta tisdagen med några timmar i solen istället!

Nog svamlat nu, ska masa mig ur soffan och laga lite middag. Korvstroganoff tror jag minsann att det blir. Och visst ja, ska vattna gräsmattan också... Niiiicetime.

Hejdå kompisar! (märkte ni förresten att det plötsligt blev två inlägg två dagar i rad?? duttit)


Bästa bästa bästa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0